>
Your Stories

My startup story: Jakub Chvosta, Mindflow

Představujeme vám Jakuba Chvostu, mladého zakladatele společnosti Mindflow. Zeptali jsme se, co Jakuba a jeho kamarády vedlo k výrobě přírodních doplňků stravy a jaké jsou jejich nejbližší cíle v budování businessu.
Můžeš nám říct něco o tvé cestě k podnikání?

Jakub: Nápad na založení firmy přišel na vysoké škole. Z počátku jsme to dělali spolu se studiem, po škole to přešlo v práci na plný úvazek. Během studia a i chvíli po dokončení školy jsem si zkusil, jaké to je, být i zaměstnaný. Co mě ale zaujalo víc, byla cesta podnikání, a tou jsem se vydal.

Co tě vedlo k výrobě přírodních doplňků stravy a založení společnosti Mindflow?

Jakub: Všechno to vycházelo z vlastních potřeb. Byli jsme studenti a zároveň jsme pracovali, když jsme zakládali firmu Mindflow. Hledali jsme tak možnosti, jak být produktivnější, ale na trhu moc variant na výběr nebylo. I mezi ostatními spolužáky jsme viděli podobný problém. Často se problém s produktivitou řešil energetickými nápoji s tunou cukru nebo dokonce nějakými léky na předpis(!). Tak jsme si s partou kamarádů řekli, že bychom zkusili vymyslet nějakou zdravou alternativu a vyvinuli jsme doplněk stravy na soustředění. Studoval jsem výrobu a syntézu léčiv na VŠCHT a díky tomu, že už jsem byl jednou nohou v oboru, jsme se do toho hned pustili.

Jaké byly reakce okolí, především tvých nejbližších, když si přišel s myšlenkou založit si vlastní společnost?

Jakub: Vesměs velmi pozitivní. Všem se nápad líbil a byli z toho nadšení. A co víc, společně pak testovali i první složení a účinky produktů.

Co bylo tvou největší překážkou, když jsi začal budovat firmu?

Jakub: Naštěstí si žádnou nevybavuji. Byli jsme na to tři a každý zařizoval to své. Udělali jsme nějaké chyby, ale to k tomu patří.

Vzpomeneš si na nějaké chyby, kterým ses mohl vyvarovat?

Jakub: Samozřejmě jich bylo několik. Snažím se na to koukat aspoň jako na zkušenost a stejné přešlapy znovu nedělat. Ale asi to nikdy nejde napoprvé bez chyb. Teď mě ještě napadá to, že zájem o produkty byl větší, než jsme čekali a tak jsme vyprodali zásoby dřív, než jsme stihli naskladnit nové. Zákazníci museli zhruba týden čekat na doručení.

Závěrem, jaké jsou tvé nejbližší cíle ve firmě a v podnikání?

Jakub: S firmou chceme expandovat do dalších zemí, vyvíjet nové produkty a to nejen doplňky stravy. Také chceme stále zlepšovat ty současné. Rok 2021 bude zlomový.

Adri Lejsková
Marketing Specialist at CzechCrunch Shine
We're ready to shine. Are you?
Ready to join us yet?
Join Community
Beforeyousine CTA decoration